Általános szerződési feltételek
DÍSZKERTEM.HU on-line webáruház
Letölthető PDF formátum: ITT
Eladó,
szolgáltató adatai, vevőszolgálat:
- Név:
Garden Club Kereskedelmi és Szolgáltató Kft
- Székhely:
2521 Csolnok, Rückschuss u. 7.
- Üzlet:
2518 Leányvár, 10-es főút 35-ös km
2500 Esztergom, Dorogi ú. 3. - Vevőszolgálat
tel.: 0630/9406-721
- Internet:
www.diszkertem.hu
- Kapcsolat-ügyfélszolgálat:
info@diszkertem.hu
- Bankszámla
szám: Duna Takarékszövetkezet 58600506-11034775
- Adószám:
13105239-2-11
- Közösségi
adószám: HU13105239
- Cégjegyzékszám
: 11-09-009521; Komárom-Esztergom Megyei Bíróság, mint Cégbíróság,
Tatabánya
- Adatvédelmi
nyilvántartási számok : NAIH-53878/2012; NAIH-53879/2012
Katalógus oldalainkon szereplő termékek:
Cserepes és földlabdás kisebb és nagyobb méretű növények, évelők,
cserjék, fenyőfélék, kerti dekorációk, szobrok, lámpák, földek, fenyőkéreg,
növénytápok.
Árak
Oldalainkon található termékek árai tartalmazzák az általános forgalmi adót és
csak a csomagküldésben (online rendelés esetén) érvényesek.
A Garden Club Kft felelősségvállalása
Kertészeti áruházunk megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok a
lehető legpontosabbak legyenek.
A Garden Club Kft semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban
foglalt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek, ill.
következtek azok be:
- az Interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adathiba
- bármilyen működési hiba az Internetes hálózatban, ami megakadályozza az
Online Kertészeti Áruház akadálytalan
működését és a vásárlást
- bármilyen meghibásodás, bármely eszközben a kommunikációs vonalakon
- bármilyen adatvesztés
- bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei
a szolgáltató hálózatban
Áruházas
oldalainkon látható fotók, képek az adott fajta, vagy csak a fajta egy
tulajdonságát kidomborító fotó virágos állapotban, őszi lombszínben, vagy idős
kori méretben. A képek mindig egy-egy termék leginkább jellemző tulajdonságát
mutatják.
A termék oldalakon látható adatokra: méret, kiszerelés, fajtaazonosság
garanciát vállalunk. Ha az adott fajta elfogyott, más helyettesítő növényt nem
küldünk, kivéve, ha a vásárló ehhez hozzájárult.
Minden csomagban megtalálható a számla, illetve mivel minden számlát
elektronikusan állítunk ki, ezért minden esetben a Vevő által megadott e-mail
címre is elküldjük.
Fontos !
Ha egymás után több rendelést ad le, de a szállítást egyszerre kérné, minden
esetben jelezze a korábbi rendelés(ek) számát is ! Minden beérkező, érvényes
rendelést külön kezelünk és teljesítünk! A rendeléseket természetesen össze
tudjuk vonni, ha ezt e-mailben vagy telefonon kérik és jelzik.
A szerződés hatálya:
Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor megrendelését az
áruházon keresztül eljuttatja a kereskedőhöz. Megrendelése akkor lép életbe, ha
online megrendelését e-mail-ben visszaigazolják. Ez - az
ünnepnapok és munkaszüneti napok kivételével - a megrendelés beérkezését követő
48 órán belül megtörténik és a kiszállítással, kifizetéssel zárul le. A
megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő megérkezettnek, amikor az
a Webáruház illetve a Vásárló számára hozzáférhetővé válik. Amennyiben a
visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik
meg a Vásárlóhoz, úgy az mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses
kötelezettsége alól. A megkötött szerződés írásban kötött szerződésnek minősül.
A szerződéseket a Garden Club Kft iktatja, ami utólag hozzáférhető. A szerződés
magyar nyelven készül. Kizárólag Magyarország területére küldünk csomagot. A
szerződés semmisnek tekinthető, ha hiányosak a megadott adatok, vagy
teljesíthetetlen a rendelés.
Az adatbeviteli hibák javítása:
Kérjük, mielőtt véglegesítené
megrendelését, győződjön meg róla, hogy megadott adatai pontosak. A
megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző
fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Felhívjuk a figyelmét,
hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek
bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra,
illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a
Garden Club Kft jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott
adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. A Garden Club Kft a
pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.
Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a
postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének
hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
Amennyiben a rendelés beküldése után talál hibát, kérjük, vegye fel
munkatársainkkal a kapcsolatot:
·
- Telefonon
: +36 30 940 6721-es telefonszámon
·
- e-mailben
: info@diszkertem.hu
·
- ha
regisztrált felhasználó, akkor saját fiókjába belépve bármikor tudja módosítani
adatait
·
Eljárás
hibás ár esetén
Webáruházunk
nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer
hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért. Nyilvánvalóan
hibásan feltüntetett árnak minősül:
- 0 Ft-os
ár,
-
kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000
Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált
termék).
Hibás ár feltüntetése esetén a Webáruház felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Az ajánlati kötöttség idejéről:
Honlapunkon keresztül megrendelt termékek áráért csak a megrendelés
visszaigazolása után vállalunk garanciát. Az árváltoztatás jogát a megrendelés
visszaigazolásáig fenntartjuk!
Kellékszavatosság
Ön
a webáruházunk hibás teljesítése esetén a Garden Club Kft-vel szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Vásárló a
fogyasztói szerződés keretében ( tehát magánszemélyként ) az átvétel időpontjától számított 2 éven belül
érvényesítheti szavatossági igényeit a gyártási hibákra. A két éves elévülési határidőn túl a
vásárló kellékszavatossági igényét már nem tudja érvényesíteni.
A Vásárló a kellékszavatossági jog érvényesítése esetén kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a webáruház költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy
másikra is áttérhet, ebben az esetben viszont a Vevő köteles az áttérés
költségét viselni kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott
okot. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele amennyiben a Vásárló
igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a diszkertem.hu webáruház
nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló
köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
A termék hibája esetén a Vásárló eldöntheti,
hogy a korábban ismertetett Kellékszavatossági jogot vagy a Termékszavatossági
igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás
termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék abban az esetben
tekinthető hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vásárló a
termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül
érvényesítheti. E határidő elteltével a Vevő e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági
igényét a Vásárló kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése
esetén a Vásárlónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta,
illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy
okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése
esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Elállási jog:
A fogyasztót elállási
jog illeti meg, gyakorolhatják a 14 napos elállási jogukat, amit
a 45/2014. (II. 26) Korm. rendelet a
távollévők között kötött szerződésekről szabályoz.
FONTOS!
Termékválasztékunk közül a NÖVÉNYEKRE - jellegüknél fogva - a rendelet 29. § d pontja vonatkozik. Ez alapján e termékek esetében a Vevők nem gyakorolhatják elállási jogukat, mivel a növények romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző terméknek minősülnek, melyekkel kapcsolatban az elállási jog gyakorlása kizárt. Webáruházunkban megvásárolható, kiegészítő termékek (kertészeti eszközök, kerti díszek, stb...) vonatkozásában, Ön az elállási jogát természetesen gyakorolhatja.
Ettől
függetlenül, ha a vásárló elégedetlen a kapott növénnyel, jelezze ezt
ügyfélszolgálatunknak, és ha a növény eredeti állapota garantált a vásárló
részéről, élhet a 14 napos elállási jogával.
A Vásárló az elállási jogát gyakorolhatja Nyilatkozat-minta útján, vagy erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozatával.
Ilyen
esetben az alább leírtak az érvényesek:
-
A terméknek
- több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek – több tételből
ill. darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek ill.
darabnak az átvételétől számított 14 naptári napon belül élhet elállási
jogával, mely indoklás nélkül gyakorolható.
-
A Vásárló az
elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti
időszakban is gyakorolhatja
-
Írásban
történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon
belül.
-
Az elállási
jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amennyiben a Vásárló a fent
megjelölt módok valamelyikén a meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.
-
A webáruház
legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül fizeti
vissza a Vásárló által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel
összefüggésben felmerült költségeket.
-
A webáruház
a Vásárlónak visszajáró összeget az általa igénybe vett fizetési móddal
megegyező módon téríti vissza. Ettől eltérni is lehet a Vásárló
beleegyezésével, de ebből adódóan a Vásárlónak semmilyen többletköltsége nem
származhat.
-
A Vásárlónak
a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás jelzésétől számított 14
napon belül vissza kell juttatnia. A webáruház a fent meghatározott összeget
mindaddig visszatarthatja, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatja.
Nem illeti meg a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza
vissza.
-
Elállás
esetén a Vásárlót kizárólag a termék visszaküldésének költsége terheli.
-
Ha a Vásárló
nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást
választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a webáruház nem
köteles megtéríteni.
A Garden
Club Kft követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának
megtérítését.
Szállítás
alatti sérülések, károk:
Minden csomagot TÖRÉKENY csomagként postázunk!
Cégünk minden esetben sérülésmentes növényeket csomagol. Javasoljuk, hogy
minden csomagot átvételkor ellenőrizzenek, és ha valami kár érte a növényt, a
postán kell jegyzőkönyvet felvenni. A csomag átadását követően az MPL
futárszolgálat szállítja a csomagot, minden szállításból eredő kár a Postát
terheli. Az esetleges kártérítéseket a Posta fogja Önnek megtéríteni. A sérülés
bejelentésére a Vásárlónak kézhezvételtől számított 3 napja van.
Adatkezelés:
Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat:
http://diszkertem.hu/index.php?route=information/information&information_id=3
Megrendelésével a tisztelt megrendelő automatikusan elfogadja a fenti
megrendelési, szállítási szabályainkat. A Garden Club Kft. fenntartja magának a
jogot, hogy feltételeket köthet (átutalás) vagy ne szolgálja ki azon
megrendelőket, akik nem tartják be a vásárlási feltételekbe foglaltakat.
Vita esetén: a szerződő felek megállapodnak, hogy vitás kérdésekben elsősorban
tárgyalásos úton, egyeztetéssel orvosolják a problémát. Ha ez nem hoz
eredményt, úgy jogorvoslatért a felek az Esztergomi Járásbíróság illetékességét
kötik ki.
Panaszügyintézés
és jogérvényesítési lehetőségek
Felhasználó
a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken
tudja bejelenteni:
Ügyfélszolgálati
iroda helye: 2500 Esztergom, Dorogi ú 3.
Ügyfélszolgálat
nyitvatartási ideje:
Kedd:
09:00-16:00
Szerda: 09:00-16:00
Csütörtök: 09:00-16:00
Péntek: 09:00-16:00
Szombat: ZÁRVA
Vasárnap: ZÁRVA
Telefon: +36-30-940-6721
Internet
cím: http://diszkertem.hu
E-mail: info@diszkertem.hu
Nemzeti
Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125
Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 1 391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Nemzeti
Fejlesztési Minisztérium (a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jogutódja
2017.01.01-től)
Cím:
1011 Budapest, Fő utca 44-50.
Levelezési cím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.
Központi postafiók: 1440 Budapest, Pf.: 1
Központi telefonszám: +36 1 795 1700
Faxszám: +36 1 795 0697
Fogyasztóvédelmi
ügyekben másodfokú, országos illetékességű hatóság elérhetőségei
Pest
Megyei Kormányhivatal
1364 Budapest, Pf.: 144.
Telefonszáma: +36 30 940-7039
e-mail címe: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu
Területileg
illetékes, fogyasztóvédelmi elsőfokú hatóság 197 járási hivatala
http://jarasinfo.gov.hu/ címen található
• A szolgáltató székhelye szerinti
békéltető testület elérhetőségei
Komárom-Esztergom
Megyei Békéltető Testület
2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefon: 06-34-513-010 Fax: 06-34-309-225
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
A fogyasztó szóban vagy írásban
közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a
vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére
történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli
panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint
orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és
annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a
fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon
belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően
- az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra
vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a
vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa
eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül
köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél
rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A
panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon
vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott
iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a
fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát
öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre
bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban
tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy
békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia
kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és
internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is
ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében
igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi
hatóságoknál.
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult
panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A
panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó
lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt
található: http://jarasinfo.gov.hu/
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az
Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a
békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az
érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az
eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület
helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására
történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként
kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési
kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított
személy részvételének biztosítása”).
A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett
telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett
kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és
azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület
eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél
beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére
nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A kérelemhez
csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek
tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás
írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó
rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés
megkísérléséről.
Ha a
fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a
meghatalmazást.
A Békéltető
Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a
fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy
online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem
kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják
érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt
termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz
fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Bejegyzés a
vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó üzletében
(ügyfélszolgálatán) elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon
belül írásban válaszol.
Bírósági
eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének
bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról
szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Amennyiben a
vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás
együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli
egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti
együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság
rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a
vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező
bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség.
A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és
középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és
középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság
mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig
terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot
meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás
esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de
legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a
jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását,
illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének
biztosítását célozza.
A békéltető
testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói
jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek
eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű,
gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A
békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a
fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére
indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az
írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján,
továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett
számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő
ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és
tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemhez
csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek
tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás
írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó
rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés
megkísérléséről.
Ha a
fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a
meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb
információ itt érhető el:
Az egyes
területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Békés Megyei Békéltető Testület
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Budapesti Békéltető Testület
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Fejér Megyei Békéltető Testület
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Heves Megyei Békéltető Testület
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület (: 2800 Tatabánya, Fő
tér 36. Telefon: 06-34-513-010 Fax: 06-34-309-225 E-mail: kemkik@kemkik.hu )
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Pest Megyei Békéltető Testület
Somogy Megyei Békéltető Testület
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Tolna Megyei Békéltető Testület
Vas Megyei Békéltető Testület
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Zala Megyei Békéltető Testület
Az Európai
Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak,
így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó
jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a
bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy
például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt
termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz
fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
Az online
vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Az ügyfélszolgálat működtetésével (panaszügyintézés, reklamáció, kötbér,
kártérítés, stb.) kapcsolatos vita esetén:
Tatabányai Járási Hivatal MEFF Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos L. utca 2.
Telefonszám: +36 34 309-303
fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu
A szolgáltatónak a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás
tilalmáról szóló 1996. évi LVII. Törvénybe ütköző magatartása esetén:
Gazdasági Versenyhivatal
Cím: 1054 Budapest, Alkotmány u. 5.
Telefon: 1- 472-8900
A megrendelés menete:
Igyekeztünk úgy kialakítani Online-áruházunkat, hogy a lehető legkényelmesebb
legyen az Önnek legmegfelelőbb termék kiválasztása és megrendelése. Továbbá
e-mailben és telefonon is várjuk kérdéseiket, munkatársaink szívesen állnak
rendelkezésére, és a lehető legrövidebb időn belül megválaszolják kérdéseiket.
A Vásárláshoz regisztrálnia kell magát elsőként, illetve regisztráció nélkül
„Vendégként” is vásárolhat. Regisztrációra csak az első vásárlásnál van
szükség, utána a Shop-ban, a következő vásárlás alkalmával már csak meg kell
adnia az azonosítóját.
1., Regisztráció megkezdése a REGISZTRÁCIÓ linkre kattintva.
2., Regisztrációs adatlap értelemszerű kitöltése, majd a regisztráció
érvényesítése a „Tovább” gombra kattintva. Értelemszerűen a kötelező mezők
kitöltésének hiányában a regisztrációs folyamat sikertelen lesz!
Az " Opció " -nál bejelölheti, hogy szeretne-e felkerülni a
hírlevelünkre, ahol értesítést kaphat különböző aktuális akcióinkról,
hirdetményeinkről.
3., Belépés a shopba. Regisztrációt követően az 1., pontban található képnél a
BELÉPÉS (fent, első kép) linkre kattintás után adja meg a regisztrációnál
használt e-mail címét és jelszavát, majd kattintson a Belépés gombra!.
3a., Ha nem sikerült belépnie a Belépés gombra kattintás után: akkor az
„Jelszóemlékeztető” linkre kattintva, adja meg a regisztrációnál megadott
e-mail címét és kattintson a küldés/tovább gombra. A rendszer a jelszavát az
e-mail címére elküldi, aminek birtokában be tud lépni a shopba. A, sikeres
belépés után az Adataim linkre kattintva módosíthatja minden megadott adatát,
így a jelszavát is.
4., Sikeres belépésnél a rendszer, a regisztrációnál megadott néven fogja
megszólítani Önt, valamint láthatóvá válik az Adataim link.
5., A kívánt termékek felsorolása történhet a baloldali Menü-ből, rendezetten
Dekorációkra Dísznövényekre, Kerti Dekorációkra és Tápanyagokra leszűkítve,
illetve, ha a vásárlónak nincs konkrét elképzelése, esetleg egyedi speciális
igényei vannak, történhet a Kategóriák menüpont alatt felsorolt tulajdonságok
alapján. (pl: Állatfigurák-Békák ). Ebben az esetben a különböző termékek,
összevontan (kigyűjtve) jelennek meg olyan formában, hogy a kategória nevének
megfelelő tulajdonságokkal rendelkezzenek.
Lehetőség van célzott keresésre is, olyan esetben, amikor tudjuk a termék
nevét. Erre a KERESÉS doboz hivatott
A terméklisták felsorolásában a termékekről, egy fotó részlet, a termék
botanikai, valamint ha létezik magyar neve, termékszáma, rendelhető mérete,
aktuális ÁFA-s ára szerepel. A "Kosárba" gombra történő kattintásával
egy darab termék helyezhető a virtuális kosárba. Ha további információ
szükséges, akkor az "Információ" gombra kattintva elérhetővé válik az
adott termék adatlapja.
6., A termék adatlapján megjelenített információk:
- Kategória (A termék kategóriája a shopon belül)
A termék neve (növényeknél botanikai, illetve ha van :
magyar neve)
-Termék kód (A termék rendszeren belüli egyedi
azonosítója, kizárólag e-mailben történő rendeléskor van jelentősége.
- Fotó a termékről (1- 3 db illusztrációs jellegű, nem mindig az adott növény
van lefotózva !)
- Termék információ (A termék rendelhető mérete centiméterben megadva, a
kiszerelés fajtája cserép vagy konténer, valamint a termékre vonatkozó
fontosabb információk, jellemzők. A méret mindig a cserép feletti növény
méretét jelöli. )
- Ár : Bruttó, ÁFA-s kiskereskedelmi ár.
- Ajánlja a barátjának,ismerősének ezt a terméket link (Barátnak, ismerősnek
ajánlhatja az aktuális terméket e-mailben, esetleg saját magának s elküldheti
emlékeztetőül)
- Mennyiség: (Alapértelmezésben egyet mutat, ami igény szerint változtatható a
rendelni kívánt darabszám függvényében. A kívánt mennyiség beírása után a -
Hozzáadás a kosárhoz - gomb megnyomásával az igényelt darabszám belekerül a
virtuális kosárba!)
VIRTUÁLIS BEVÁSÁRLÓKOSÁR
7., A vásárlás során a rendelt termékek mennyisége és összértéke folyamatosan
nyomon követhető a böngészőablak jobb felső sarkában található interaktív
virtuális bevásárló kosárban. Vásárlás közben, vagy annak befejeztével a KOSÁR
TARTALMA feliratra kattintva megnézhetjük a kosár tartalmát illetve
véglegesíthetjük (leadhatjuk) a megrendelésünket!
8., A 7. pontban leírtak szerint, a KOSÁR TARTALMA feliratra v kattintva jutunk
el a rendelés véglegesítésének az utolsó fázisához. Itt még adott a lehetőség a
rendelés adatainak módosítására és itt lehet kiválasztani a fizetési módot is.
A termék mennyiségét, igény szerint a kosárba helyezés után
is tudjuk módosítani. A MENNYISÉG számát átírjuk a megfelelőre, majd minden
esetben a sor végén található MÓDOSÍT pipa gombra kattintva hagyjuk jóvá a
módosítást.
Miután elhelyeztünk egy terméket a kosárban a VÁSÁRLÁS
FOLYTATÁSA feliratra kattintva visszakerülünk a találati listánkhoz, ahol
tovább vásárolhatunk.
Miután nem kívánunk több terméket elhelyezni a kosárban, a
PÉNZTÁR feliratara kattintva láthatjuk az elhelyezett termékeket, a TOVÁBB
feliratra kattintva kiválaszthatjuk a szállítási és fizetési módot.
Szállítás: nevű legördülő menüben válasszuk ki a számunkra
kedvező szállítási módot:
1. Postai csomagfeladás:
Postai Utánvét : Kiszállításkor a postásnak kell fizetni
Előátutalás : A rendelés ellenértékét a rendelés teljesítése
előtt kell kifizetni.
Bankszámlaszám: 58600506-11034775
Kérjük az átutalás megjegyzés rovatába tüntesse fel a
rendelés azonosítóját.
2. Személyes átvétel:
Készpénzzel az ügyfélszolgálaton: Időpontot, kérjük minden
esetben egyeztessen az ügyfélszolgálattal!
Ügyfélszolgálat címe: Garden Club Kft. 2518 Leányvár, 10-es
főút 35. km-nél található kertészet.
Előátutalás: A rendelés ellenértékét a rendelés teljesítése
előtt kell kifizetni.
Bankszámlaszám: 58600506-11034775
Kérjük átutalás megjegyzés rovatába tüntesse fel a rendelés
azonosítóját.
Időpontot kérjük minden esetben egyeztessen az
ügyfélszolgálattal!
Ügyfélszolgálat címe: Garden Club Kft, 2518 Leányvár, 10-es
főút 35.km-nél található kertészet.
Miután kiválasztottuk a nekünk megfelelő módozatot, a TOVÁBB
feliratra kattintva egy összesítőt látunk az adatainkról illetve a kosárban
lévő termékeinkről.
- MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE
A megrendelés csak abban az esetben kerül véglegesítésre, amennyiben
MEGRENDELÉS feliratara kattintva elküldi megrendelését. Ellenkező esetben a rendelést
nem kapjuk meg!
- MEGRENDELÉS VISSZAIGAZOLÁSA -
9., A megrendeléseket beérkezési sorrendben feldolgozzuk, és 48 órán belül
visszaigazoljuk e-mailben. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor
tekintendő megérkezettnek, amikor az a webáruház, illetve a Vásárló számára elérhetővé válik.Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg a Vásárlóhoz, úgy az mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettsége alól.
Az e-mail tartalmazza a rendelés státuszát:
- Folyamatban (A Rendelés feldolgozva, kiszállításra vár, továbbá tájékoztatást
nyújt a kiszállítás időpontjáról)
- Teljesítve (A Rendelés postának - futárszolgálatnak történő átadása megtörtént
)
Szállítási költségek:
A rendelt növények ellenértéke az alábbi módon egyenlíthető ki:
Az áruházunkban megrendelt árut a Magyar Posta közreműködésével, belföldi
postacsomagként, minden esetben „Törékeny” , feláras szolgáltatás megjelöléssel
adjuk fel. Csak Magyarországra szállítunk. A szállítási díj költsége a
vevőt terheli.
Házhoz kézbesítéskor amennyiben
elfér 100 cm magas csomagban 10 kg-ig:
-utánvétel költsége
:
30.000,- Ft-ig: 4.450,- Ft
50.000,- Ft-ig: 4.250,- Ft
55.000,- Ft felett díjmentes
-
előutalás költsége :
30.000,- Ft-ig : 4.350.- Ft
55.000,- Ft-ig : 4.150,- Ft
55.000,- Ft felett díjmentes
Posta Pontra történő
kézbesítéskor, amennyiben elfér 100 cm magas csomagban 10 kg-ig
- utánvétel
költsége:
30.000,-Ft-ig: 3.650,-Ft
55.000,-Ft-ig: 3.450,-Ft
50.000,-Ft felett: díjmentes
- előre utalás
költsége
30.000,-Ft-ig: 3.450,-Ft
55.000,-Ft-ig: 3.350,-Ft
55.000,-Ft felett díjmentes
Postán
maradó csomag kézbesítésekor, amennyiben elfér 100 cm
magas csomagban 10 kg-ig:
- utánvétel
költsége:
30.000,-Ft-ig: 3.650,-Ft
55.000,-Ft-ig: 3.450,-Ft
55.000,-Ft felett díjmentes
- előre utalás költsége:
30.000,-Ft-ig: 3.450,-Ft
55.000,-Ft-ig: 3.350,-Ft
55.000,-Ft felett: díjmentes
Banki átutalás: a Duna
Takarékszövetkezetnél vezetett 58600506-11034775 bankszámlaszámra .
Kedvezményezett neve: Garden Club Kft. Csolnok. A csomagokat az
ellenérték bankszámlára érkezése után haladéktalanul postázzuk Vevőink részére,
az előre jelzett időpontban.
Személyes
átvétel esetén :nincs posta- és csomagolási költség.
Minden
csomagot a posta által nyújtott plussz
szolgáltatásával 1 napos kiszállítási idő garantálásával adunk fel. Ettől
függetlenül sajnos előfordulhat, hogy a posta nem tudja 1 napon belül
kézbesíteni a csomagot. A posta által küldött e-mailben található csomagszám
alapján a posta nyomkövető oldalán követhető a csomag útja: https://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes?ids=PB18Y00041586
FONTOS! Ha a növény mérete miatt / 100 cm fölött, vagy több kisebb növény
összecsomagolása során a csomag mérete eléri a 100 cm-t / illetve a súlya miatt
/ 10 kg felett / a postai díjat minden esetben külön számoljuk. A
pontos összeg meghatározása miatt kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat.
Amennyiben megrendelte a terméket és módosul a szállítási díj,
ügyfélszolgálatunk felveszi Önnel a kapcsolatot. Programunk nem tudja
megkülönböztetni a növények méretét, súlyát és nem látja, hány növény fér
egy csomagba, így minden esetben egy szállítási díjat számol.
Természetesen megrendelést követően ha a szállítási díj módosul, a
megrendelését költségmentesen lemondhatja.
Postai forgalomban méretei miatt fel nem adható termékeket ( magasság+szélesség+mélység = max 300 cm ) saját szállító járművünkkel tudjuk házhoz szállítani. A házhoz szállítás díját
minden esetben külön állapítjuk meg és telefonon egyeztetjük .
Felhívjuk figyelmüket, hogy a MOL Posta Pontra max. 20 kg tömegű és 100 cm
alatti csomagot tudunk küldeni.
Fontos !
Amennyiben a csomagot postára adtuk, erről értesítést küldünk és a
posta értesíti Önt a csomag érkezéséről . Ha az értesítés ellenére nem veszi át
a csomagot és nem küldi vissza elállási jogával élve, a növények a becsomagolt
állapotban 2-3 nap alatt tönkre mehetnek ( kiszáradnak, lehullhat a levele ) !
Ebben az esetben a felelősség a Vásárlót terheli és a növény értékét a Vásárlónak
ki kell fizetnie !
Megrendelésével vásárlónk automatikusan elfogadja fenti szállítási
feltételeinket.
A változtatás jogát fenntartjuk!
A megadott adatok felhasználásával minden vásárláskor számlát állítunk ki,
amelyet a rendelt csomagba téve, illetve elektronikusan a megadott e-mail címre
juttatunk el a vásárlóknak.
A rendelések feldolgozása és teljesítése a beérkezés sorrendjében történik,
amiről minden esetben tájékoztatót küldünk, mind a csomag feladásának
időpontjáról, mind a csomag megérkezésének várható idejéről. A rendelt árukat
az esetek többségében, a megrendeléstől számított 1 hetes határidőn belül
eljuttatjuk a vásárlóhoz, ha az máshogy nem rendelkezik a kiszállítás időpontját
illetően.
Szállítás időszakos felfüggesztése kizárólag a téli hónapokban, hosszan tartó
fagyos időszakok esetén van a növények érdekében. Ezen időpontot minden
alkalommal az oldalunkon, hirdetményben közöljük vásárlóink felé, folyamatban
lévő rendelések esetén pedig a vásárlót elektronikus levélben vagy telefonon értesítjük!
Egyes esetekben előfordulhat, hogy a megrendelni kívánt dekoráció/növény éppen
nincs raktárkészleten, vagy időközben elfogyott. Ilyen esetben legalább 1-3
hétre van szükségünk a termékek beszerzésére, de erről a Diszkertem Kertészeti
Webáruház rendszere Önt mindig tájékoztatni fogja e-mail formájában. Amennyiben
külföldről kell az árut beszerezni, úgy az áru értékét minden esetben előre ki
kell egyenlíteni, csak ezt követően rendeljük meg a külföldi partnerünktől. Ezt
minden esetben egyeztetjük a Vásárlóval.